FAQ's

De veelgestelde vragen...
Hoe kan ik ruimte maken voor vernieuwing terwijl ik de bestaande business gewoon door laat gaan?

Een uitdagend vraagstuk. Hier bestaan geen kant en klare recepten voor. Aan de ene kant wil je de bestaande business – daar waar je nu je centen mee verdiend – goed bijhouden en zelfs versterken. En toch, als je alleen maar aandacht hebt voor de bestaande business gaat de organisatie stil staan. Aan de andere kant weet je dat je aandacht moeten besteden aan structurele vernieuwing. Dat is waar de toekomstige omzet vandaan komt. Een onderdeel van het antwoord is dan ook dat je je organisatie inricht op structurele vernieuwing. Niet ad hoc en eenmalig, maar continue.

Ben je benieuwd hoe je organisatie er voor staat als het over innovatie gaat? Doe de innovatie APK!

Hoe kom ik aan goede ideeën en hoeveel heb ik er nodig?
In veel organisaties zijn er wel ideeën, maar niet genoeg en zeker niet onderscheidend genoeg. Uit diverse onderzoeken blijkt dat van de 100 ideeën er ongeveer 8 succesvolle producten en diensten worden. Dit betekent dus dat een paar goede ideeën niet genoeg is. Hoe meer hoe beter, liever 200 dan 100. Hoe kom je daar dan aan? Daar zijn vele manieren voor. De manier die TWNQL gebruikt, is geïnspireerd op de lateraal denkmethode van De Bono. Dat levert heel veel onderscheidende ideeën op in korte tijd.

Wil jij zelf heel veel onderscheidende ideeën bedenken? Check de tips en doe de test resultaatgericht brainstormen!

Hoe voorkom ik dat innovatieprojecten vastlopen?

In veel organisaties lopen innovatieprojecten vast. Dit is jammer van de geïnvesteerde tijd en geld. Veroorzaakt bovendien veel frustratie. Dit kun je voorkomen door de randvoorwaarden voor innovatie goed af te spreken. Wat heb je nodig voor succes? En verder door – ja, een open deur, maar best ingewikkeld – vanaf het begin af aan zoveel mogelijk belangen en verwachtingen (multidisciplinair) in kaart te brengen en mee te nemen op de innovatiereis. TWNQL heeft hier veel ervaring mee en helpt je graag.

Hoe kan ik nieuwe producten en diensten in mijn organisatie introduceren?

Om te beginnen, iedereen, elke organisatie kan innoveren of vernieuwen. Want iedereen is in feite creatief, vanaf onze geboorte. Het is geen rocket science. Innovatie is eigenlijk niks anders dan creatieve oplossingen verzinnen op een bepaald probleem, uitdaging of ambitie. De behoefte om te vernieuwing komt vanuit jezelf. Als je jezelf eenmaal hebt voorgenomen dat te gaan doen, dan lukt het ook. Je kunt het leren, het is als een slapende kiem, het is er al, het moet alleen even wakker gemaakt worden. Om succes te hebben heb je een goede richting nodig, veel ideeën en een goede gestructureerde aanpak om tot succesvolle producten te komen. TWNQL kan hierbij via zijn TWNQL methode helpen. Wil jij zelf alvast inzicht krijgen in hoe je organisatie er voor staat als het over innovatie gaat? Doe de innovatie APK!