Creatief denken en idee generatie

Workshops

Innovatie volgens TWNQL

Creatieve ideeën genereren, die doorvertaald in producten en diensten, succesvol waarde creëren voor een klant. TWNQL helpt bij het genereren van die creatieve ideeën en het kiezen uit al die ideeën.

De sleutel tot succesvol vernieuwen

Hoe belangrijk zijn ideeën eigenlijk? Heel belangrijk!

Slechts 8% van 100 product ideeën komen succesvol op de markt of in het schap. Dit blijkt uit onderzoek in de FMCG branche. Uit onderzoek van de Product Development & Management Associatie (PMDA) komt hetzelfde cijfer.

Innoveren begint dus met heel veel ideeën. Eén idee is niet goed genoeg, 100 ideeën is een mooi begin met kans op 8 succesvolle productintroducties. 200 ideeën is alweer een stuk beter. Het gaat bij ideegeneratie om de kwantiteit! Kwaliteit komt daarna.

TWNQL zorgt voor nieuwe ideeën

TWNQL helpt met het genereren van heel veel ideeën. Ik hoor je denken, dat kan ik zelf wel. Is dat zo? Keer op keer blijkt dat patronen ons in de weg staan om vernieuwend te denken. We blijven in hetzelfde cirkeltje van bekende ideeën ronddraaien. Vernieuwing komt dan niet of weinig tot stand en dat kan niet meer in deze turbulente tijden.

Hoe genereert TWNQL deze ideeën?

Ik maak gebruik van de lateraal denk methode van ‘ de Bono’ . Dit is een creatieve denktechniek die er voor zorgt dat je buiten je gebaande patronen gaat denken. Deze methode wordt wereldwijd door vele bedrijven – groot en klein – gebruikt en heeft zijn waarde inmiddels ruimschoots bewezen. In korte tijd, een paar uur of een dag, bedenken we ideeën, verrijk je ze en ga je de eerste selectie maken. Want uiteindelijk wil je van kwantiteit naar kwaliteit.

“If at first an idea is not absurd, there is no hope for it”

(bron Albert Einstein)

Succesvol Brainstormen? Check de tips en doe de test.